Vill du ha hjälp?

010-336 71 40

Vill du ha hjälp?

010-336 71 40


Gjensidige bilförsäkring

Jämför Gjensidige bilförsäkring och se om det är rätt val för dig och din bil. Nedan kan du läsa om Gjensidige bilförsäkring och dess innehåll.

Skriven av Josefine

Publicerad 26 maj, 2023. Uppdaterad 19 mars, 2024.

Bilförsäkring Gjensidige

2,5 miljoner bilar i Norden har sin bilförsäkring hos Gjensidige. Hos Gjensidige kan du teckna trafikförsäkring, halvförsäkring och helförsäkring. Du kan även justera självrisker så att månadspremien passar dig och din ekonomi.

Gjensidige trafikförsäkring

Gjensidige trafikförsäkring erbjuder ersättning för personskador på både förare, passagerare och personer som inte befinner sig i bilen, såsom cyklister och fotgängare. Dessutom täcker den skador på andras egendom, såsom staket. En trafikförsäkring är ett lagkrav för att få köra din bil.

Självrisken för trafikförsäkringen är 1 000 kr. Vid vissa trafikbrott kan dock självrisken vara 10 % av prisbasbeloppet.

Gjensidige halvförsäkring

Gjensidige halvförsäkring ger omfattande försäkringsskydd för din bil i händelse av olyckor. Utöver trafikförsäkringens täckning för skador på annans egendom eller person, erbjuder halvförsäkringen en trygghet för att din bil snabbt kan återhämta sig och komma tillbaka på vägen. Försäkringen inkluderar skydd för glasskador, brandskador, stöld och assistans vid motorhaveri. 

Den omfattar också en allrisktäckning, som skyddar mot oväntade händelser såsom plötsliga skador på inredningen, förlust av bilnycklar eller tankning av fel bränsle. Halvförsäkringen erbjuder även möjligheten till ersättning för advokat- och rättegångskostnader vid juridiska tvister samt bärgningstjänster och krishjälp vid olyckor.

Gjensidige helförsäkring

Gjensidiges helförsäkring är en vagnskadeförsäkring, vilket innebär att du kan få ersättning för skador på din bil i händelse av exempelvis kollisioner med andra fordon, avkörningar eller skador orsakade av yttre påverkan. Denna försäkring kompletterar trafikförsäkringen och halvförsäkringen, och ger dig en mer omfattande trygghet för din bil. 

Happens desktop hemsida logo

Jämför bilförsäkring

Nu blev något fel

Kostnadsfri tjänst

Villkor och pris i fokus

Över 100 000 hjälpta kunder

Gjensidige bilförsäkring omdöme

På Trustpilot har Gjensidige över 4000 omdömen med ett genomsnittligt betyg på 4,0 av 5 stjärnor. 58% av alla omdömen är satta med högsta betyg och 14% av alla omdömen är satta med lägsta betyg. De som är nöjda kommenterar på vänlig kundservice och snabb handläggning medan de som är missnöjda kommenterar utebliven ersättning. 

På Google recensioner har Gjensidige lite mer än 150 omdömen med ett genomsnittligt betyg på 2,3 av 5 stjärnor. Av de som har gett ett högt betyg kommenterar de flesta på bra pris och trevligt bemötande. De flesta omdömen som är satta med lågt betyg skriver ingen tydlig anledning utan endast att de är missnöjda. 

Omdömen från Trustpilot är mer pålitliga eftersom att Gjensidige har en aktiv företagsprofil där vilket innebär att de svarar på omdömen, samlar in omdömen samtidigt som Trustpilot verifierar att det är riktiga kunder. 

Gjensidige bilförsäkring kontakt

Om du behöver komma i kontakt med Gjensidige så kan du kontakta dem både på telefon och mejl. Kundtjänsten kan nås via telefon på numret 0771-326 326 under öppettiderna, som är måndag till fredag från kl. 8.30 till 17. För generella frågor kan du även kontakta Gjensidige på mejladress info@gjensidige.se. Vid skadeärenden kan man kontakta dem via e-post på skador@gjensidige.se.

Anmäla skada till Gjensidige bilförsäkring

För att anmäla en skada på din bil till Gjensidige kan du gå in på deras hemsida Det rekommenderas att du anmäler skadan så snart som möjligt för att påbörja ärendet. Om du inte redan har gjort det kan du logga in på Gjensidiges webbplats och välja den aktuella bilen för att anmäla skadan. Efter anmälan kommer ditt ärende tilldelas en ansvarig handläggare, som kommer att kontakta dig via sms eller e-post. I denna kommunikation kommer du att få information om hur vi kommer att fortsätta behandlingen av ditt ärende. Dessutom kommer du att bli kontaktad av en av Gjensidiges avtalsverkstäder för att vidare hantera skadan på din bil. Gjensidige strävar efter att erbjuda en smidig och effektiv process för att hantera skadeärenden och säkerställa att du får den nödvändiga assistansen.

Happens strävar efter att tillhandahålla korrekt information, men vi kan inte garantera konsekvenserna av användares agerande baserat på denna artikel. Det ligger på användarens ansvar att bestämma hur informationen används och Happens kan inte hållas ansvariga för beslut som har fattats baserat på den information som finns i den här artikeln. För att få personlig hjälp och rådgivning så är du välkommen att kontakta en rådgivare hos oss på telefon.

Läs mer relaterat innehåll

Happens desktop hemsida logo

Hitta rätt försäkring för dig

Kostnadsfri tjänst

Villkor och pris i fokus

Över 100 000 hjälpta kunder

Jämför nu
Happens desktop hemsida logo

Jämför bilförsäkring

Nu blev något fel

Kostnadsfri tjänst

Villkor och pris i fokus

Över 100 000 hjälpta kunder

Behöver du hjälp med din försäkring?

Våra experter hjälper dig!

Artiklar om försäkring, livet och allt däremellan

Skriv upp dig till vårt nyhetsbrev för att aldrig missa när vi publicerar något nytt

E-postadress

Vänligen ange en giltig e-postadress

Välj dina intressen