Happens desktop hemsida logo
Happens desktop hemsida logo

Sensor försäkring

Hos Sensor Försäkring kan du försäkra både hem och hushåll. Men är Sensor Försäkring bra? Vi har samlat all info om omdöme, fördelar och nackdelar om Sensor Försäkring.

Josefine

Uppdaterad 15 maj, 2023

Publicerad 15 maj, 2023

Om Sensor Försäkring

Sensor Försäkring förmedlar försäkringar på den svenska marknaden. De har som ambition att försöka göra sina försäkringar lätta att förstå så att försäkringstagaren är införstådd med vad de köper. Sensor Försäkring har sitt kontor i Luleå i Norrland. 

Sensor försäkring omdöme

På Trustpilot har Sensor Försäkring över 700 omdömen med ett genomsnittligt betyg på 4,0 av 5 stjärnor. De kunder som är nöjda med Sensor Försäkring kommenterar att de fått ett trevligt bemötande medan de kunder som är missnöjda anmärker på komplikationer vid nyttjande av försäkring. 

Vilka försäkringar har Sensor försäkring?

Sensor försäkring erbjuder bland annat hemförsäkring, bilförsäkring och personförsäkring. Hos Sensor Försäkring kan du teckna trafikförsäkring, halvförsäkring och helförsäkring för din bil. De erbjuder även flera tilläggsförsäkringar så som allrisk, djurkollision och självriskeliminering vid vissa moment. 

Sensor bilförsäkring:

  • Trafikförsäkring

  • Halvförsäkring

  • Helförsäkring

Sensor hemförsäkring:

  • Hemförsäkring hyresrätt

  • Hemförsäkring bostadsrätt

  • Villahemförsäkring

Sensor personförsäkring:

  • Livförsäkring

  • Olycksfallsförsäkring

  • Sjukförsäkring

Sensor försäkring kontakt

Du kan kontakta Sensor Försäkring via telefon och mejl. Du når de måndag till torsdag 9-18 samt fredagar 9-17.

Sensor försäkring telefon: 010-410 03 10

Sensor försäkring mejl: kundservice@sensorforsakring.se

Hur gör jag en skadeanmälan till Sensor försäkring?

Om du behöver anmäla en skada till Sensor Försäkring gör du det via deras hemsida i inloggat läge. Logga in med Bank-ID och välj “Anmäl skada online”. Fyll sedan i alla uppgifter och skicka iväg. 

Kan jag överklaga nekad ersättning av en skada?

Om du har klagomål och är missnöjd kan du kontakta Sensors klagomålsansvarig på klagomål@sensorforsakring.se. Inkomna klagomål besvaras inom 14 dagar. Du har rätt att begära omprövning om du anser att du har rätt till ersättning för en skada.  

Om du fortfarande skulle vara missnöjd även efter omprövning kan du i många fall överklaga till en nämnd eller domstol. Det är alltid kostnadsfritt för dig som konsument att överklaga till en nämnd. Vilken nämnd du ska vända dig till beror på vad ärendet handlar om. Vid överklagan av beslut för ersättning av försäkring kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) då de prövar de flesta tvister mellan konsumenter och företag. 

Har Sensor den bästa försäkringen?

Vilket skydd som passar bäst för dig och ditt försäkringsbehov skiljer sig från det skydd som passar bäst för någon annan. Det går därför inte att säga att en försäkring är bäst för alla. För att ta reda på vilken försäkring som är bäst lämpad för dig och ditt liv rekommenderar vi att du gör en jämförelse mellan olika försäkringsbolag. 

Josefine Öijer

Ämnen:

Artiklar om försäkring, livet och allt däremellan

Skriv upp dig till vårt nyhetsbrev för att aldrig missa när vi publicerar något nytt

Vänligen ange en giltig e-postadress

Vi kommer bara skicka e-post baserat på dina intressen

Hund

Katt

Hem

Spar

Bil

You've got the power Ta kontroll över dina försäkringar.