Vill du ha hjälp?
010-336 71 40
Skriven av Josefine
Publicerad 08 maj, 2023. Uppdaterad 08 mars, 2024.
Volvia bilförsäkring erbjuder tre olika omfattningar samt ett flertal tilläggsförsäkringar. Deras försäkringar har ett skydd enligt marknadens standard men däremot så erbjuder de unika tilläggsförsäkringar som till exempel Volvia Care och självriskelimineringar.
Volvia trafikförsäkring är precis som det låter en trafikförsäkring med skydd för andra trafikanter enligt svensk lag. Självrisk för trafikförsäkringen är 0 kr om din bil är yngre än 8 år.
I Volvias halvförsäkring ingår skador för stöld, brand, maskinskada, assistans och rättsskydd vid tvist. Självklart ingår även den lagstadgade trafikförsäkringen.
Volvia helförsäkring innehåller både en trafikförsäkring och en halvförsäkring samt skydd för vagnskada. Det innebär att alla yttre skador på din bil täcks av försäkringen.
Care by Volvo är ett bilabonnemang med 3 månaders uppsägningstid. Du betalar en avgift för bil, service och försäkring och slipper teckna egen försäkring för din leasade bil. I Care by Volvo har du trafikförsäkring och halvförsäkring eftersom att bilarna som man kan välja att ha abonnemang på är så pass nya att de täcks av vagnskadegarantin.
Volvos försäkringar är ett erbjudande som finns tillgängligt för kunder som köper en ny eller begagnad Volvo. Försäkringen är utformad för att ge kunderna en trygghet och säkerhet när de kör sin bil. Det finns flera olika typer av försäkringar som erbjuds av Volvo, inklusive helförsäkring, halvförsäkring och trafikförsäkring.
If erbjuder märkesförsäkringar för ett antal bilvarumärken, bland annat Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volvo och Volkswagen. Dessa försäkringar är utformade för att ge kunderna ett omfattande skydd och en trygghet när de kör sin bil.
If's märkesförsäkringar innehåller vanligtvis försäkringar för trafikskador, stöld, brand, glas- och rutor, samt maskinskador. Kunderna har även möjlighet att välja till extra skydd såsom hyrbilsförsäkring, nyvärdesersättning och rättsskydd.
En fördel med If's märkesförsäkringar är att de är anpassade efter respektive bilmärkes behov och krav. Detta innebär att försäkringarna innehåller specifika förmåner som kan vara relevanta för just den typen av bil. Till exempel kan en Audi-försäkring inkludera extra skydd för ljud- och kommunikationssystem, medan en Volvo-försäkring kan innehålla specifikt skydd för säkerhetssystem och tillbehör.
Jämför bilförsäkring
Kostnadsfri tjänst
Villkor och pris i fokus
Över 100 000 hjälpta kunder
På Trustpilot har Volvia 138 omdömen med ett genomsnittligt betyg på 4,3 av 5 stjärnor. 61% av alla omdömen är satta med 5 stjärnor och 26% är satta med 1 stjärna. De som har haft en negativ upplevelse kommenterar att premien är dyr och att de är missnöjda med skadehanteringen. Av de som har haft en positiv upplevelse kommenterar de att skadehanteringen gått snabbt och smidigt, att de känner sig trygga samt att skadehandläggare varit trevliga.
På Google recensioner har Volvia insurance över 100 omdömen med ett genomsnittligt betyg på 3,6 av 5 stjärnor. Kommentarerna är ungefär detsamma som på Trustpilot men det är viktigt att komma ihåg att Google omdömen inte verifieras.
Om man behöver komma i kontakt med Volvia gällande frågor om sin försäkring eller annan relaterad fråga finns det flera sätt att göra det.
Volvia telefonnummer: 031-345 67 00
Volvia chatt: öppet varje dag
En enkel och snabb metod är att besöka Volvias hemsida där man kan hitta information och kontaktdetaljer för att nå Volvias kundservice. På hemsidan finns en chattfunktion där man kan chatta direkt med en kundservicerepresentant. Man kan också använda en kontaktformulär där man skickar in sin fråga eller ett telefonsamtal där man får tala direkt med en representant.
Om man föredrar att kontakta Volvia via telefon finns det flera nummer som man kan ringa beroende på vilket ärende man har. För frågor om försäkringar kan man ringa Volvias kundtjänst på telefonnummer 031-345 67 00. För skadeärenden kan man ringa Volvias skadeavdelning på telefonnummer 031-345 69 00 . Det är också möjligt att kontakta Volvia via sociala medier som Facebook och Twitter.
Sammanfattningsvis finns det flera sätt att kontakta Volvia beroende på vilket ärende man har. Volvias hemsida ger tillgång till en chattfunktion och kontaktformulär, medan telefonen kan användas för att nå både kundtjänst och skadeavdelning. Sociala medier kan också användas som en alternativ kontaktväg.
Om du behöver anmäla skada till Volvia försäkring så kan du antingen göra det via hemsidan eller Volvia-appen. I appen kan du enkelt ta bilder på skadan och bifoga de i ärendet. Om du har frågor gällande en skada kan du kontakta avdelningen för skadeärenden på 031-345 69 00.
Hitta rätt försäkring för dig
Kostnadsfri tjänst
Villkor och pris i fokus
Över 100 000 hjälpta kunder
Jämför bilförsäkring
Kostnadsfri tjänst
Villkor och pris i fokus
Över 100 000 hjälpta kunder
Behöver du hjälp med din försäkring?
Våra experter hjälper dig!
Artiklar om försäkring, livet och allt däremellan
Skriv upp dig till vårt nyhetsbrev för att aldrig missa när vi publicerar något nytt